ΒΙΤΡΩ ΣΕ ΠΟΡΤΑΚΙΑ.

 

Βιτρώ –  ένα εξαιρετικό μέσο για καλλιτεχνική δημιουργία, συνδυάζοντας πολλές εικαστικές ποιότητες που το καθιστούν ιδανικό για καλλιτεχνική έκφραση και διακοσμητική χρήση. Αυτή τη διττή δομή του αξιοποιούμε διακοσμητικά και εικαστικά στο Ατελιέ Μότση.

Βιτρώ –  ως οπτικό μέσο, απαιτεί μια πληθώρα ικανοτήτων, τεχνικών και θεωρητικών, για να αποδοθεί ορθά σε ένα ενιαίο έργο που πηγάζει από ένα σύνολο κομματιών από γυαλί, χαλκό και κράμα. Υπό το πρίσμα του σχεδίου που καθορίζει το ύφος και τις υφές που θα έχει το τελικό αποτέλεσμα.

Η τέχνη της δημιουργίας – Βιτρώ

Βιτρώ – από τις πιο σπάνιες μορφές τέχνης που μπορούν να φιλοξενήσουν ατελείωτους συνδυασμούς κρυστάλλων με χρώματα, υφές και δομές που διαθλούν και αντιδρούν με το φως με εντυπωσιακό και τολμηρό τρόπο, σε σημείο που ολόκληρος ο διάκοσμος βελτιώνεται και αναβαθμίζεται η εμπειρία του χώρου.

Όσον αφορά το κομμάτι της εικαστικής και τεχνικής δεξιότητας, καθώς και τα πολλά στάδια υλοποίησης, αυτό προσθέτει στην ομορφιά ενός πολύπλοκου, αλλά συνάμα κατανοητού, τρόπου έκφρασης και διακόσμησης. Το σχέδιο αποτελεί τη βάση και ακολουθεί μια μακρά διαδικασία προετοιμασίας και επιλογής των κρυστάλλων.

Ως ζωγραφιά, το Βιτρώ στα χέρια μας γίνεται πίνακας από φως και κατευθύνουμε τις αποχρώσεις στον χώρο με δημιουργικότητα και φαντασία σε κάθε πορτάκι βιτρώ που δημιουργούμε.

Βιτρώ σε Πορτάκια στάδια υλοποίησης

1. Επιλογή σχεδίου για πορτάκια βιτρώ. Στο βιτρώ, το σχέδιο είναι το σημαντικότερο κομμάτι. Η δυνατότητα που δίνει η τεχνική του βιτρώ να μορφοποιούμε τα κρύσταλλα στις απαιτήσεις του σχεδίου είναι η ποιοτική διαφορά που καθιστά το βιτρό ιδανικό για εικαστική έκφραση που αιχμαλωτίζει και συναρπάζει τον θεατή. Η χρήση του βιτρώ στη διακόσμηση είναι αναμενόμενη, αλλά στο Ατελιέ Μότση την κάνουμε με έναν ιδιαίτερο καλλιτεχνικό τρόπο. Κάθε βιτρώ που δημιουργούμε είναι ένα σχέδιο που ξανά συνθέτουμε ή ένα σχέδιο που δημιουργούμε από την αρχή, και τα κρύσταλλα για το καθένα είναι κομμάτια από υλικά μοναδικά που δεν επαναλαμβάνονται. Προσφέρουμε σχέδια και ιδέες με γνώμονα την τέχνη ή τη διακόσμηση, ανάλογα με την περίπτωση, και συντροφεύουμε κάθε σχέδιο με τεχνική λύση από την παραγωγή ως την τοποθέτηση.

2. Διαδικασία Κοπής Κρυστάλλων για Βιτρώ. Το βιτρώ αποτελείται κυρίως από δύο είδη γυαλιών: το καθεδρικό, που είναι χρωματιστά κρύσταλλα με έντονο ανάγλυφο και δημιουργούν χαρακτηριστικές υφές, έντονες και σε επαναλαμβανόμενα σχήματα, όχι συμμετρικά αλλά τυχαία δοσμένα. Είναι ένα διάφανο κρύσταλλο που επιτρέπει στο φως να αναδείξει τις αποχρώσεις, από πολύ σκούρες έως τις πιο ανοιχτές, ανάλογα με την αρχική απόχρωση του κρυστάλλου. Και το οπαλίνα, ένα μείγμα οπαλίου και γυαλιού, βγαίνει από το εργοστάσιο με τις φυσικές αποχρώσεις του οπαλίου. Στην οπαλίνα δεν έχουμε ένα χρώμα, αλλά μια εμβέλεια αποχρώσεων, συχνά στο ίδιο φύλλο. Αξιοσημείωτο εδώ είναι το γεγονός ότι κανένα φύλλο οπαλίνας δεν είναι ίδιο. Ακόμα και μέσα στο φύλλο της οπαλίνας υπάρχουν ξεχωριστά κομμάτια χρωμάτων, γεγονός που το καθιστά ακριβό και ανεπανάληπτο υλικό.

Έχοντας αυτά τα δεδομένα, η επιλογή των κρυστάλλων και των χρωμάτων είναι μια εικαστική εξερεύνηση για την επιλογή του μοναδικού, όπως άλλωστε μοναδικό είναι και το βιτρώ. Μετά την επιλογή των χρωμάτων και των κρυστάλλων, ξεκινά ένα από τα πιο απαιτητικά στάδια: η κοπή των κρυστάλλων στα απαραίτητα σχήματα. Σε αυτό το στάδιο, είναι απαραίτητο να διατηρηθεί το σχήμα και η διάσταση με ακρίβεια χιλιοστού, καθώς οποιαδήποτε απόκλιση θα οδηγήσει σε μεγέθυνση του σχεδίου. Υπάρχουν πολλοί τρόποι και εργαλεία, χειροκίνητα και ηλεκτρικά, για αυτή τη διαδικασία. Στο ατελιέ Μότση, έχοντας ζωγραφική αντίληψη του βιτρώ, χρησιμοποιούμε μόνο τον κόφτη. Με τον πιο απλοϊκό τρόπο, ζωγραφίζουμε το σχήμα πάνω στο κομμάτι του κρυστάλλου, διαγράφοντας με τον κόφτη την τομή που απαιτεί το σχέδιο. Και αυτή η τεχνική προσέγγιση δίνει στα βιτρό μας αυτή την ανεπανάληπτη ζωγραφική γραμμή που τα κάνει να ξεχωρίζουν.

 

3. Τοποθέτηση Κομματιών των Κρυστάλλων. Μετά τη συλλογή των επιμέρους κομματιών, ξεκινά η τοποθέτησή τους με βάση το σχήμα τους στη θέση που τους αναλογεί στο σχέδιο. Σε αυτή τη διαδικασία, μας ενδιαφέρει ο τρόπος που εφάπτεται το ένα κομμάτι με το άλλο, καθώς και η γραμμή μεταξύ τους. Σε αυτό το προχωρημένο σημείο, η γραμμή του μολυβιού έχει μεταφραστεί στη γραμμή του κόφτη. Τα άκρα των σχημάτων πρέπει να έχουν την ίδια καλλιτεχνική αίσθηση με το σχέδιο, και το κενό μεταξύ δύο κομματιών πρέπει να διέπεται από συμμετρία. Αυτό είναι το κύριο μέλημά μας, καθώς και η συνολική διάσταση να ανταποκρίνεται στην αρχική διάσταση του σχεδίου. Σε αυτό το σημείο, γίνονται συχνά αλλαγές και τοποθετήσεις για να βελτιωθεί το σχέδιο σε τεχνικό και εικαστικό επίπεδο. Κάθε κομμάτι γυαλιού που κόβεται τοποθετείται στο σχέδιο και εξετάζεται για τη ροή της κοπής που το διέπει. Πρέπει να εναρμονίζεται σε φόρμα με το σχέδιο, αλλά και να θυμίζει τη ζωγραφική γραμμή. Οπότε, οι ευθείες πρέπει να συνάδουν με τις ευθείες του σχεδίου και οι καμπύλες γραμμές να μετουσιώνουν την κίνηση του μολυβιού. Συχνά κομμάτια αντικαθίστανται για να βελτιωθούν σχηματικά, αλλά και οπτικά ως προς το χρώμα ή τις υφές. Είναι ένα από τα σημεία που γίνονται οι περισσότερες αλλαγές, ώστε να βελτιστοποιηθεί στο έπακρο και να αναδειχθούν τα επόμενα στάδια της κατασκευής του βιτρώ, όπως η συγκόλληση, καθώς όλα αυτά κρίνονται σε αυτό το σημείο, καθώς με αυτόν τον τρόπο τα Πορτάκια Βιτρώ δημιουργούνται με ιδιαίτερη προσοχή και ακρίβεια

4. Τοποθέτηση Χαλκού στην Κατασκευή Βιτρώ. Στο ατελιέ μας, χρησιμοποιούμε την τεχνική της χαλκοταινίας, όπου το βιτρώ αρχίζει να παίρνει μορφή με την προσθήκη του χαλκού. Μια ταινία χαλκού με ειδική κόλλα στην πίσω όψη λειτουργεί ως καλούπι για το κράμα μετάλλων που θα ενώσει και θα συγκρατήσει το βιτρώ σε ένα ενιαίο έργο.

Η κατασκευή Βιτρώ απαιτεί ακρίβεια σε κάθε βήμα, και αυτό το βήμα είναι το πιο σημαντικό. Αφού κάθε κομμάτι πλυθεί καλά, θα αφεθεί να στεγνώσει και ύστερα, αφού επαναληφθεί η διαδικασία για κάθε κομμάτι ξεχωριστά, το κύριο μέλημα είναι η συμμετρική τοποθέτηση του χαλκού. Υπάρχουν πολλά είδη χαλκοταινίας ως προς την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά. Επίσης, υπάρχει μια πληθώρα επιλογών ως προς το μέγεθος, από λεπτές έως πολύ παχιές ταινίες χαλκού. Το βιτρώ είναι ένα τρισδιάστατο έργο, επομένως οι ταινίες του χαλκού πρέπει να περιδιαβαίνουν το γυαλί με απόλυτη συμμετρία και από τις τρεις πλευρές, δημιουργώντας το πλέγμα για μια συμμετρική επιφάνεια που θα στηριχθεί το κράμα μετάλλων σε επόμενο στάδιο. Το βιτρώ είναι ένα πολυ-επίπεδο έργο, και η αρχική του μορφή, δηλαδή το ελεύθερο σχέδιο, μεταφράζεται σε γυαλί, χαλκό και κασσίτερο. Σε αυτό το στάδιο, μας ενδιαφέρει πρώτον η σωστή τοποθέτηση του χαλκού σαν επιφάνεια στρωμένη που εφάπτεται χωρίς κενά στο γυαλί. Μια άλλη λεπτομέρεια που στο Ατελιέ Μότση είναι ιδιαίτερα σημαντική είναι η ισομερής κατανομή του κενού των κομματιών. Αφού όλα αυτά τα σημεία επιτευχθούν, περνάμε στο επόμενο στάδιο.

5. Συγκόλληση Βιτρώ. Η τεχνική της χαλκοταινίας επιτρέπει την εφαρμογή του μετάλλου αρκετά αργά στη διαδικασία κατασκευής και αυτό μας επιτρέπει καλύτερο έλεγχο και δημιουργικότητα στα επιμέρους κρύσταλλα που δημιουργούν τη συνολική εικόνα.

Σε αυτό το σημείο έχει ικανοποιηθεί το έργο ως προς τις διαστάσεις, το χρώμα και τα ισομερή κενά μεταξύ των κομματιών, ένα σημαντικό απαιτούμενο στην τέχνη του βιτρώ. Ενώ η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό, τώρα αρχίζει το σημαντικότερο κομμάτι της κατασκευής του βιτρώ. Το μέταλλο πρέπει να ακολουθεί το σχήμα της χαλκοταινίας.

Αυτή είναι η βασική αρχή της συγκόλλησης, καθώς το μέταλλο περνάει από στερεό σε υγρή μορφή με το κολλητήρι και διαχέεται στην επιφάνεια του βιτρώ με τρόπο καλλιτεχνικό, χωρίς όμως να παραβλέπει την τεχνική ακρίβεια, ώστε να μπορεί να ταυτίζεται με το σχήμα και τις γραμμές που έχουν οριοθετηθεί προηγουμένως από την χαλκοταινία.

Αποτέλεσμα αυτού είναι το Βιτρώ να σχηματίζεται στην γνώριμη εικόνα του.

 

Το βασικό μέλημα στη συγκόλληση είναι η ομοιόμορφη κατανομή του μετάλλου στα επιμέρους σημεία. Η συγκόλληση πρέπει να θυμίζει γραμμή ζωγραφικής. Το κολλητήρι είναι το πινέλο, ζωγραφίζοντας με το μέταλλο και μορφοποιώντας το σε σχήματα μεμονωμένα και συνολικά, ακολουθώντας με αρμονία το ανάγλυφο της γραμμής. Το πάχος της συγκόλλησης διαφέρει ανάλογα με το σχέδιο, τις διαστάσεις του βιτρώ και την αισθητική που θέλουμε να αποδώσουμε σε κάθε έργο. Η διαδικασία της συγκόλλησης είναι χρονοβόρα και χρήζει επιμέλειας σε κάθε εκατοστό μετάλλου που χρησιμοποιούμε. Στο τέλος της συγκόλλησης ακολουθεί ένας λεπτομερής καθαρισμός και η διαδικασία τοποθέτησης της πατίνας, όπως φαίνεται σε κάθε στάδιο κατασκευής και δημιουργίας του βιτρώ. Υπάρχουν τεχνικές και εικαστικές παρεμβάσεις που ορίζουν το αποτέλεσμα και την αξία του.

Το Βιτρώ συνδυάζει δεξιοτεχνία και εικαστική προσέγγιση, είναι μια συνεργασία υφής και φωτός που παρουσιάζεται σε αποχρώσεις και σχήματα ζωγραφικά σε ένα παντοτινό έργο.

FollowFb.Ins.Lin.X.Yt.
...
Back
Cart Your cart 0

No products in the cart.

Total0.00 
Checkout
Empty

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

ΑΤΕΛΙΕ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΒΙΤΡΩ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.